En äppelkaka

Om lite mindre än 2 timmar kommer min pappa och hans nya kärlek hit och hälsar på. Det är första gången hon kommer till ön. Jag har varit uppe tidigt och röjt här hemma. Det finns ännu lite kvar att städa. Jag har en tendens att dra ner saker här och där när jag är ensam. Det värsta är egentligen alla påbörjade handarbeten som ligger här och där. Jag är ju en sån som hoppar mellan projekten. Det kanske ni märkt.. ;)
 
Jag har också bakat en äppelkaka nu på morgonen som jag ska bjuda dom på. Receptet har jag fått av en f.d. klasskompis på förskollärarutbildningen som jag gick för några år sen.
 
Jag började med att mäta upp sockret. Jag älskar min sockerburk. :)
 
Äpplena har jag fått från en som var på skördefesten. De kommer från Ängö i Vårdö.
 
Äppelkakan är färdig. 
baka pappa sockerburk vårdö ängö äppelkaka äpplen
0 kommentarer