Mot finnar finns inga genvägar

Idag tänkte jag skriva lite om finnar och självkänsla i ung ålder. Jag minns inte att jag hade så värst mycket finnar under högstadietiden.
 
Det blommade ut först när jag var i 16-17-årsåldern. Då tyckte jag att det var ganska jobbigt. Det kändes som att hela kinderna var täckta med röda prickar. Jag tyckte inte att det gick att dölja så bra eftersom huden blev bubblig av alla finnar. Jag brukade tvätta ansiktet med ansiktsvatten varje dag. Då kände jag mig lite fräschare. Huden i ansiktet upplevde jag annars som blank och fet. Ibland använde jag en skrubbkräm för ansiktet. Då skrubbades den döda huden bort och jag kände mig renare och lite mer slät i ansiktet. 
 
Jag hoppades att finnarna skulle minska med tiden, vilket de senare också gjorde. Idag finns det receptfria läkemedlet Basironsom jag skriver inlägget tillsammans med, mot akne. Även det är ett medel som bygger på långsiktig användning. Mot finnar finns det inga genvägar. 
Basiron akne finnar
0 kommentarer