Diagnos: Sönderslitet hår

Idag blev det en sväng in till staden med färjan. Färjan som var full med skolbarn från grannkommunen som skulle fara och simma. Med var bl.a. min systerson som uppdaterade mig om vad som hänt sen sist vi såg. "Har du sett mina nya tänder?" Det var hans öppningsreplik. Så höll han upp munnen med fingrarna så jag inte skulle missa en enda av de nya tänderna. Sist vi sågs hade han stora gluggar i munnen. Den åldern ni vet ;)
 
En liten stund före färjan var framme i ändhamnen kom han rusade med något i handen. Till dig! sa han. 
 
När jag väl kom in till staden och var till frisören fick jag skämmas lite. Det var jättelängesen jag klippte håret och det såg riktigt illa ut. Det kändes nästan som när en läkare ställer en diagnos. Jag fick diagnosen Sönderslitet hår. Ordinationen blev att klippa håret oftare och börja använda någon form av balsamspray. Mitt lockiga hår behöver visst mycket fukt för att inte se ut som ett trassel. 
 
Frisören tipsade om denna. Belonger heter den och är en kräm som funkar för både händer och hår. 
 
Jag var också till handarbetsaffären Therese broderi där jag letade efter garn till ett nytt projekt. Vilka jag ska köpa är ännu inte bestämt men de här två nystanen följde med hem. De behövs till sängöverkastet. Sängöverkastet som kommer att bli klar vilket år som helst :) Äsch, skynda långsamt. Det är ju bara tidsfördriv till mig själv. 
 
Två nystan av Svarta fårets Raggsocksgarn i turkos. 
 
Jag avslutade dagen med att handla lite mat innan det var dags att åka till färjan. I butiken köpte jag även rep och spraylim till kommande julpyssel. Jag hittade även en potentiell julklapp. Resten måste jag fundera på lite mer. Letandet efter perfekta julklappar kan vara lite svårt ibland. Det var en vän som föreslog att jag skulle ge ett paket kaffe åt alla. Det hade ju löst allt för mig. Jag köpte ju 10 paket kaffe i lördags :D Men vet inte om barnen i släkten skulle uppskatta det precis ;)
 
Spraylim och rep till julpyssel
garn hår spraylim svarta fåret
0 kommentarer