En dragning till vitt

På senaste tiden har jag mest bloggat från surfplattan vilket är något tråkigare och mer komplicerat än vad det är på datorn, men samtidigt roligare att kunna blogga varsomhelst.  Idag testade jag att redigera bilder i ett bildredigeringsprogram på surfplattan. Jag har inte riktigt fått kläm på hur man får in bilder till inläggen därför blir det mest via Instagram. Blogg.se-appen gillar jag inte alls för den saknar flera funktioner.
 
Jag har satt ihop ett collage med bilder jag inspireras av nu. Sen jag flyttade upp till lägenheten i övre våningen har mitt hem blivit ett projektarbete. Eftersom jag har flyttat till större yta saknar jag möbler till alla ytor. Det är å andra sidan bra att ta det lugnt och bo in sig. Den här veckan hjälpte P mig sätta upp gardinstänger men det är  svårt för det är gipsväggar som inget hålls uppe på. Därför var vi tvungna att leta längre skruvar. Suck. 
 
Jag har tidigare varit svag för färger och mörkt trä men har nu fått en dragning till vitt och pasteller. 
 
* Badrummet är stort men har dåligt med förvaring. Jag funderar på vita hyllplan eller ljusa skåp. 
* Ett vitt skåp skulle vara fint.
* Eller ett lågt bänkskåp man ställa saker på.
* Jag dras lite till stenar och drivved i kombination med vitt. Jag hoppas att hitta fina drivvedspinnar eller bräden på mina sakletarrundor på stranden att använda i inredningen.
* Min soffa har en trist färg men kanske några fina plädar eller överdrag kan fixa det. 
 
Bild: eget collage med bilder från Pinterest
vitt
0 kommentarer