Drömmen om en jakt- och fiskestuga utan el och vatten

I början av bloggen drömde jag om att bo på en bilfri ö i framtiden. Med tiden har de tankarna förändrats en aning. Jag inser att jag nog måste bo på en större ö där jag har tillgång till service och hälsovård åtminstone så länge som jag är i arbetsför ålder. Jag behöver också kunna försörja mig vilket är svårare på en mindre ö. Det kräver någon form av egenföretagande eller ett jobb där man kan bo på arbetsplatsen. Det finns iofs människor som bor på små holmar men det har i regel tillgång till vatten och el.
 
Drömmen om att kunna vistas på en lite holme likt Grumme Tvättsåpas reklam finns ändå kvar fast lite på ett annat vis. Drömmen om stugan är att det ska vara en jakt- och fiskestuga med möjlighet till övernattning. Det gör inget om det inte finns tillgång till el eller rinnande vatten på holmen. Någon form av vedeldad spis eller kamin kommer att stå för uppvärmning och enklare matlagning. Dricksvatten kan att tas med till stugan hemifrån i dunkar. Jag tänker att man kanske utöver stugan får bygga ett litet utedass med enklare tvättmöjligheter och eventuellt en bastu. Jag har letat inspiration på Pinterest men tycker att det är svårt att hitta bilder där man ser det enkla utan elektriska anordningar och smarta lösningar för ett enkelt liv. Jag tänker enkel stockstuga med naturmaterial, enkla lösningar och ett större fönster mot havet. Lite som en eremitstuga
 
bastu dröm eremitstuga fiske holme jakt kamin stockstuga stuga utedass
1 kommentar
Anders Carlström

Hej Jenny.

Hoppas det går bra med dina drömmar om en jaktstuga. jag sitter på nätet och letar lite efter samma sak. Men skulle nöja mig med att hyra en endast över en helg.

Tänkte mest slänga ut en fråga till dig, och se om du har några bra tips?

Mvh Skogstokig statsbo