Återanvända handtag och det blåvita sängöverkastet

Bland alla grejer som jag köpte från ett dödsbo fanns en väska som var lite trasig. Jag tänkte att jag skulle återanvända handtagen på den. Jag tänkte först spara dragkedjan också men när jag skulle sprätta bort den var det så svårt att få den i ett helt stycke så den fick vara. Som jag tidigare nämnt gillar jag tanken på att återanvända saker som andra inte har behov av. 
 
Jag fick boken Ett år med stickning i julklapp. Som ni ser finns det ett mönster på en stickad väska i den med likadana hantag. Det kanske vore något?
 
Ett annat projekt som jag håller på med är det där sängöverkastet jag nästan tjatat om. Det är inte så kul att titta på för det går ganska långsamt framåt. En ruta lite nu och då. 
 
Här ser vi en jämförelse. Sängöverkastet under framväxt är det som hänger på ryggstödet. Ett sängöverkast i blå toner med vit kant. Det som ligger på sitsen är en pläd med svarta kanter. Det är pläden som jag har använt som inspiration till sängöverkastet. Konsten att inspireras av sig själv eller något sånt. 
blåvitt handarbete handtag sängöverkast virka väska återanvändning
0 kommentarer