Personlig utveckling inom handarbete

En längre period nu har jag mina handarbeten varit ungefär samma saker om och om igen.
 
Plädar och babyfiltar i den här stilen med virkade rutor.
 
Doptavlor enligt färdiga kit med mönster och garn.
 
Ibland stickar jag vantar, sockor eller som här en tröja.
 
Det känns som att jag gör samma saker om och om igen. Det är inte tråkigt på något sätt. Jag tycker väldigt mycket om de projekten och genom att göra samma saker igen får jag möjlighet att finslipa detaljer och bli bättre och bättre. När jag virkar filtar t.ex. så kan jag experimentera fram nya färgkombinationer. 
 
Stickning
Det som jag känner nu är att jag vill utvecklas mer och våga mig på nya projekt. Jag känner mig som en amatör på stickning. Jag skulle vilja göra mer tröjor och koftor i olika stilar och mönster. Den här ponchon gillar jag. Kanske jag testar något i den stilen. Inom stickning skulle jag också vilja göra mer barnkläder. Det går ganska snabbt att sticka barnkläder så det är tacksamt för mig som lätt ledsnar på stickningen. En mönsterstickad tröja åt min gudson kanske skulle var något. 
 
Virkning
Inom virkningen tänker jag mig att jag ska våga mig på mer detaljer och finlir. Jag har köpt fiskargarn som jag ska virka en duk av. Jag har mest virkat i grövre garn så det här blir en utmaning för mig. Det blir inte riktigt i samma storlek och form som den här men det är i alla fall den stilen. 
 
Broderi
När jag broderar så använder jag mig av färdiga mönsterkit. Jag har sen något år tillbaka tyg till prydnadskuddar som man kan brodera på. Jag har länge tänkt att jag skulle göra soffkuddar, men jag vet inte hur jag ska börja. Jag har funderat på mönster men inte fastnat för något ännu. Det känns lite läskigt att göra ett eget mönster men kanske är det den vägen jag ska gå. Det var en kvinna som tipsade mig att jag ska göra en skiss först som jag kan utgå från. Jag får helt enkelt sätt mig och börja rita mönster. 
broderi doptavla handarbete mönsterkit pläd sticka tröja utveckling virka
6 kommentarer
Anonym

Hej!
Jag tänkte göra en chansning och fråga om du möjligtvis har kvar mönstret på dgoptavlan Linnea? Jag har letat överallt och den verkar ha utgått.
Om du har kvar de, kan du tänka dig att sälja en kopia? :-)
Tack på förhand
//Caroline

Svar: jo, jag har det kvar. jag kan scanna in det och maila det till dig. :)
Jenny Nylund

Anonym

De vore super snällt 😀
Vad vill du ha för de? ☺
Min mail är [email protected]

Svar: hej, kan du skriva din mail igen. Jag lyckas inte skicka till dig. det studsar tillbaka hela tiden. Jag provar en gång till från min andra mailadress.
Jenny Nylund

Anonym

Hej igen!
Tänkte höra om de fanns möjlighet att få köpa en kopia av mönstret på doptavlan? Tänkte ge bort i dop present. Och tiden börjar bli knapp. De är helt ok om du inte vill ☺
Mvh Caroline

Svar: gick inte mejlet fram? jag ska prova att mejla igen. trodde jag skickat ettmail förra veckan.
Jenny Nylund

Anonym

Hej
Jag har fortfarande inte fått något mail. Om de bara strular för dig så behöver du inte fortsätta att försöka :-) jag är tacksam att du försökt :-)
Mvh Carro

Svar: jag provar en gång till från olika mailadresser. du stavar med litet c och ett understreck före @ ?
Jenny Nylund

Anonym

Litet c och två understreck före @

Svar: det såg ut som att mailet gick iväg. :)
Jenny Nylund

Anonym

Hej
Jag har inte fått något mail.
Vilken adress skickar du ifrån?
Mvh Carro

Svar: jag tror att jag tolkat adressen fel eller så är det något fel på min adress. Kan du maila mig på [email protected] ? Då kan jag se om det kommer fram och svara på det. :)
Jenny Nylund