En jättegod tonfiskpaj

Det här med vardagsmat... Hur gör man egentligen? Hur hittar man inspiration att laga mat varje dag? Jag är inte speciellt intresserad av matlagning och att laga mat åt sig själv är otroligt trist. I perioder så lever jag på halvfabrikat. Ibland händer det också att jag lagar jag mycket mat på en gång och fryser in i portioner så jag har länge framöver. När jag pluggade behövde jag ha matlåda med till skolan. Då brukade jag köpa stora förpackningar köttfärs som jag kunde dela upp och få fyra olika slags måltider av t.ex. biffar, köttbullar, lasagne och järpar.
 
De här senaste veckorna som jag varit sjukskriven fanns det varken ork eller inspiration att laga mat. Idag fick jag dock ett ryck när jag läste Kockens blogg och kände att jag blev riktigt sugen på en tonfiskpaj. Jag åkte till butiken och handlade. Sen gjorde jag en tonfiskpaj enligt Kockens recept som du hittar här. En sån paj räcker till flera middagar för mig. Antingen får jag äta den resten av helgen (haha) eller så kan jag ju variera mig genom att frysa in den i portioner till andra dagar. 
 
En jättegod tonfiskpaj
mat paj tonfiskpaj vardagsmat
1 kommentar
Carina

Mmmmmm - ser läcker ut! Idag har jag varit i skogen och plockat blåbär, hoppeligen hittar jag inspiration till en blåbärspaj de närmaste dagarna. :)

Svar: Åh, vad gott det med blåbärspaj! Blir lite sugen. Det är mycket blåbär i skogen nu :)
Jenny Nylund