En trappa upp

KNu börjar det närma sig flytt till övre våningen. Jag räknar med att flytta upp i nästa vecka :) Det är ju tomt däruppe så det kommer ta sin tid att inreda där. Jag har inte så mycket möbler ännu, men några idéer och jag tror att jag kommer att satsa på mycket loppisfynd och begagnade saker nu i början och sen byta upp mig med tiden :) 
 
Vardagsrummet är inte stort utan snarare en hall när man kommer uppför trappan, men det ska nog rymmas en soffa där om man planerar bra. Min tjock-tv kommer att hänga med ett tag men jag funderar på att ha den i ett av sovrummen och skaffa en platt-tv som gärna får sitta på motsatta väggen från soffan. 
 
Eget collage med bilder från Pinterest

I sovrummet vill jag ha en dubbelsäng. Jag kan mycket väl vara den sista vuxna personen runt 30 som fortfarande sover i en enkelsäng haha !! Det beror ju på att jag bott ensam i 5 år i och för sig och alltid sovit ensam. Jag ska leta efter en hos släkt och vänner som får duga tills det är dags att investera i en ny. I sovrummet tänkte jag ha en tv på byrån mittemot sängen. Jag ska eventuellt ha den byrån jag har redan och köpa en likadan till så det blir lite bredd på avställningsytan, men det kan också vara så att den hittar en annan plats. Jag har ju ett rum till som kommer att bli nån typ av kontor/pysselrum/gästrum/barnrum. På var sida om dubbelsängen vill jag ha likadana sängbord med en liten låda för småsaker och en öppen hylla där man kan lägga tidningen eller en bok.
 
Eget collage med bilder från Pinterest
 
Det kommer även finnas ett kök med skafferi, ett stort badrum och det andra sovrummet (kontoret/pysselrummet/gästrummet/barnrummet) att inreda samt en balkong.
sovrum tv vardagsrum
0 kommentarer