Veet Easy Wax Electrical Roll-on Kit och Veet precision wax & care ansikte

Jag buzzar Veet Easy Wax Electrical Roll-on Kit och Veet precision wax & care ansikte. Jag har registrerat mig som buzzador på http://www.buzzador.com och föreslår att du också gör det. Som buzzador får man testa nya produkter utan kostnad. 
 
VEET EASY WAX ELECTRICAL ROLL-ON KIT

Jag testade Veet Easy Wax idag. Hårbortagningsmetoden är likadan som med andra vax. Man värmer vaxet, breder ut det på huden, sätter på remsor och drar bort. Veet easy wax electrical kit skiljer sig när det gäller värmningen av vaxet. Det finns en vaxrefill som placeras i en patron. Patronenheten kopplas till ett eluttag och värms upp på ca 20 minuter. När man värmt upp vaxet rullar man enheten direkt på huden som en roll-on. I kitet medföljer små våtservetter som innehåller efterbehandling. 
 
VEET PRECISION WAX & CARE ANSIKTE
 
Veet precision wax and care ansikte består av en tub med två öppningar, en i vardera ände. I den ena änden finns vaxet och i den andra finns en efterbehandling. I förpackningen finns också remsor och en applikator. Man värmer vaxet i vattenbad ca 1 minut, applicerar det och sen på med remsor och rycker bort.
 
Vad tycker jag om Veet easy wax electrical roll-on kit och precision wax & care ansikte? 

För det första så är jag ingen beundrare av vax men jag har erfarenhet av andra produkterfrån Veet som jag gillar, tex. hårborttagningskräm. Jag tycker att Easy wax var lätt att använda eftersom man slipper vattenbad och att använda spatel. Det var så enkelt att bara vänta 20 min och sen testa om rollern funkade. 
 
Precision wax tyckte jag var riktigt bra. Jag använde det på ögonbrynen. Det gick så enkelt att doppa ner tuben i ett glas kokt vatten och sen ta upp det och se om det blivit flytande. Därefter applicera med den lilla spateln och på  med en liten remsa. Efterbehandlingen var i krämform vilket var bra. 
 
0 kommentarer