Asfaltering pågår

 
Måndag och början på en ny arbetsvecka. Idag har det asfalteringen av vår väg som löper genom ön påbörjats. Det kommer att bli så bra när allt är klart! På bilden ovan syns den stora pråmen som ligger i hamnen fylld med asfalt. Grävmaskinen fyller skopan med asfalt och lastar i lastbilar som kör ut det till "asfalteringsmaskinen" som befinner sig borta på vägen och arbetar för fullt. 
 
När bilden togs satt jag och väntade på m/s Skiftet. Jag inser att jag kommer att få pussla och ha tempo på hela sommaren fram till semestern o jag ska ro ihop mina dagar. Dels så ska jag jobba på dagis men eftersom det inte kommer vara dagis hela sommaren och mina semesterdagar inte räcker till så ska jag vikariera som fastighetsskötare och lokalvårdare. Sen råkade jag tacka ja till att jobba på m/s Skiftet varannan vecka som lokalvårdare för att dom tyckte jag var så bra på m/s Gudingen för 3 år sen. Jag tycker också att det är så kul att jobba på färjan med alla härliga människor och en otroligt vacker arbetsplats till havs. 
 
Utöver allt detta så ska jag stå i köket på midsommaraftonskvällen och sälja kaffe, läsk m.m. och så delta i vernissagen på galleriet på söndag. Jag funderar lite på hur alla klockslag ska gå ihop alla dagar men som tur är så är det bara varannan vecka som är både land och hav. För det mesta blir det ju jobb på land och sen när semestern kommer lär den vara välförtjänt med lite extra euro på kontot. 
asfalt jobb midsommar skiftet
0 kommentarer