Väder man skulle önska sig om man var på fjällsemester ungefär

 
Idag är vädret likadant som det har varit flera dagar nu: minusgrader och solsken. Ett väder som man skulle önska sig om man var på fjällsemester ungefär ;) Jag började morgonen med provtagning på Rådgivningen. Det är så bra att man kan göra sånt härute på Sottunga. Annars hade jag behövt ta ledigt en dag från jobbet och stänga verksamheten den dagen eftersom det hade varit omöjligt att hitta någon vikarie. Att åka till stan efter jobbet och komma hem till kvällen går inte eftersom den sista och enda färjan som passerar Sottunga efter arbetsdagens slut vänder tillbaka direkt i Långnäs.  
 
Efter provtagningen skyndade jag mig till jobbet. Tur att skolan ligger mittemot huset där Rådgivningen finns. Idag var vi ute mycket och byggde vägar i snön. Chefen kom med färjan på besök idag. Det känns bra att hon kan komma en gång i veckan eftersom vi annars inte ses då vi bor på olika öar med en timmes resa vattenvägen emellan oss. Den mesta kontakten sköts per telefon och mail.
 
Efter jobbet åkte jag hem en stund innan Posten öppnade så jag kunde åka dit och posta mina arbetstimmar och skattekort till Kökar där löneräknaren finns. Sen var jag till Andelshandeln och handlade innan jag åkte hem igen. Sen var det dags för middag. Jag passade på att koka sylt av blåbären från sommaren. Det blev ganska bra fast jag inte hade syltsocker och istället använde vanligt socker.
 
Snart ska jag ta och städa upp i köket innan det är dags för kvällskaffet...
Rådgivningen Sottunga AHL jobb sottunga sylt
0 kommentarer