Jag klarade det!

Helt plötsligt så händer allt på en enda gång. I tisdags var det min allra sista dag under utbildningen. Min uppsats blev godkänd sånär som på några få detaljer som jag får ändra om och skicka via mail. Den overkliga känslan att utbildningen är slut nu känns så obeskrivligt underbar. 
 
Inte nog med att jag är färdig med min utbildning så fyllde jag 29 år i söndags. Jag har inte ens öppnat alla paket eller firat ännu. Tillsammans med examen blir det ju dubbla anledningar att fira. Igår satt jag nästa hela dagen på färjor. Jag åkte från stockholm till Mariehamn med den nya Viking Grace. Lite tjusig är den allt och den var många människor som stod och tittade när den lade till vid kajen i Mariehamn.
 
En av många speciella val av belysningar ombord på Viking Grace
 
På kvällen igår åkte jag vidare ut hem till skärgården. Det var bara jag och en bil till som skulle till Sottunga. Annars var det mest Kökarbor. Dom var inte heller så många till antalet. 
 
Det är skönt att vara hemma nu. Jag ska komplettera examensarbetet och förbereda mig för livet efter utbildningen. Imorgon har jag introduktion för mitt nygamla jobb. Idag skriver jag nämligen på avtalet för att börja jobba inom barnomsorgen här i Sottunga. För tillfället finns det bara ett barn under skolåldern vilket gör att det kommer att bli ett ensamarbete för mig fyllt av utmaningar och möjligheter. Det känns otroligt bra att jag har fixat hela den här grejen med att klara av att utbilda mig långt hemifrån och att nu när jag är färdig med det få komma hem till den underbara ön Sottunga och ha ett jobb att gå till. Med tanke på det låga barnantalet härute var det verkligen ingen garanti på något vis, men jag klarade det :)
Viking Grace barn examensarbete jobb sottunga
0 kommentarer