Dagens projekt

God fortsättning på er!
 
Idag har jag som vanligt blandat uppsatsskrivning med handarbete. Det känns som att jag sitter och skriver på uppsatsen i all evighet fast det bara är två veckor kvar till opponering nu. Det är så tråkigt och går ibland otroligt segt men ändå blir det lite mer varje dag. I övrigt är det lugnt och skönt att vara hemma på Sottunga och skriva. Det är tyst och stilla eftersom jag ännu inte har fått några grannar i "kvarteret". De som har stugor är borta den här tiden på året vilket gör det ännu mer tyst i kvarteret. 
 
Idag sydde jag fast de sista blommorna på den här väskan som har legat nästan färdig sånär som på två blommor sen i somras. Nu är den äntligen färdig den allra sista väskan av den här modellen eftersom garnet är helt slut. 
 
 
Jag började också virka en sjal av ett lila mohairgarn jag köpte på rea sommaren 2011. Jag virkar enligt samma mönster som den förra sjalen men den här blir i en större storlek.
 
 
Lite halvdålig bild men det är såhär det ser ut hos mig: trägolv, min gröna auktionsfyndade plastmatta, datasladd framför byrån och en av min yllesockor som jag stickade för 10 år sen.
plastmatta sjal sottunga väska
0 kommentarer