Skogsmulle och däckbyte

Trött, trött, trött... Den här helgen som gått har jag varit på Skogsmulle-kurs i Mariehamn. Det var jättekul och gav mycket men oj vad jag var trött sen när jag satt på färjan hem igår kväll. Idag hade jag inga barn på dagis och passade på att pyssla lite med det Skogsmulle-material som jag tog fick med mig från kursen. Jag har bland annat laminerat sång-kort att ha med till skogen och börjat skissa på Skogsmulle-dockan som jag ska sy.   Jag väntar sen på boken om Skogsmulle och boken om hans vän Laxe (som bor vid vatten) + lite annat innan jag kan börja ha Skogsmulle på dagis. Det ska bli kul :)
 
På kursen varvades praktik med teori ungefär 50/50 vilket var bra. På bilden ser man när vi gjorde spegel i skogen. Lakanet delas i fyra delar och i den första rutan läggs några naturföremål och sen ska det speglas i de andra rutorna.
 
 
Idag har P hjälpt mig att byta däcken i sitt garage så slapp jag göra det utomhus i ösregnet som hållit på hela dagen. Tanken var också att min nya cykel skulle komma med färjan idag men det blev något fel och den kommer senare i veckan istället. Jag hade nog ändå inte velat cykla imorgon om det ska ösa ner såhär så det gör inte så mycket ;)
däck skogsmulle
0 kommentarer