Envis förkylning

Det är måndag morgon och mitt känns så tungt. Var det inte så han sjöng Povel Ramel? Min förkylning vill inte ge med sig. Känns så trångt i halsen och lite segt i huvet. Jag kände lite förra veckan att jag nästan ville stanna hemma men samtidigt så ville jag slutföra praktiken och nu vill jag inte missa seminarierna heller. Jag måste orka med allt så jag håller tempot och inte blir efter :(. 
 
Den här helgen har jag läst om "Läraren i det postmoderna samhället". Jag fick för mig att utkastet till seminariet skulle lämnas in idag men sen upptäckte jag att det var visst först på tisdag :O Men hursomhelst så har jag ändå läst och skrivit och då kan jag ju ha en dag ledigt idag från skola istället. Underbara självstudiedagar om än lite trista ibland. Idag har jag tvättstugan och så skulle jag behöva städa och slänga lite saker.
 
I helgen tittade jag på teckningarna jag fick av barnen på VFU-platsen i fredags. Det var flera som hade ritat en bild av mig som en glad flicka med brunt hår och ett stort hjärta. Någon hade också ritat en massa hjärtan runt om mig. 
 
 
 
 
oskarshamn praktik sjuk
0 kommentarer