Ännu en vecka

 
Ännu en vecka är strax slut. Jag har hunnit med mycket den här veckan. I början av veckan gjorde jag undersökn-ingar till examensarbetet.
 
På onsdagen åkte jag till mormor och sov över i min mosters gamla rum. Det finns mycket nostalgi i mormor och morfars hus. Det är lite härligt att fast tiden går är det inte mycket som ändras i huset. I mosters gamla rum ser det ut som när hon hade det som barnrum. I den solgula bokhyllan finns Wahlstöms ungdomsböcker och på väggarna är den storblommiga 60-talstapeten kvar. 
 
När jag vaknade på torsdags morgonen var det bara att gå över det knarrande vindsgolvet nerför trappan till köket där frukosten väntade. Lite senare efter att jag packat ihop saker och försökt få kontakt med min handledare för examensarbetet utan framgång var det dags för lunch. Då kom morbror in och åt med mormor, morfar och mig. Han brukar göra det på sina lediga veckor från sjöjobbet. Efter lunchen var mormor och jag till affären och handlade. Efter att vi kom ut från affären gick vi till fiskboden och köpte gösfileer och stekt strömming. Sen när vi skulle åka tillbaka såg vi min syster på väg till affären. Vi plockade upp henne och tog henne med oss hem till morfar som hade kaffet färdigt när vi kom :) Efter kaffet skulle vi bära ut saker till bilen så jag kunde åka sen. Jag åkte hem till "Stora Grynnan" med 16-turen. På kvällen var jag till biblioteket innan det var dags att se tv-programmet om Sottunga. Det blev ett mysigt program med några av alla härliga karaktärer som bor här på ön. 
 
I fredags satt jag och skrev på examensarbetet. På eftermiddagen var jag till Posten. Jag hämtade min post och beställde en postlåda. Sen tillbaka hem och fortsätta skriva igen. Igår satt jag och skrev igen och så ringde jag och bokade plats till julbordet som ska vara nästa helg. Det är första gången jag ska äta julbord på Sottunga. Det var många som bokat från när och fjärran så det kommer att bli två dukningar. Riktigt kul att det blev så poppis :) 
 
Idag sitter jag och skriver på examensarbetet igen. Varje dag går det lite framåt :) 
examensarbete fisk nostalgi sottunga
0 kommentarer