Till havs (snart)



Nu känns det att sista motivationen för att gå i skolan går åt. Jag satt imorse och skrev, skrev, skrev medan det regnade ute. Det är första gången på länge som det regnar.  Annars har det bara varit fina dagar. Det har ju inte heller uppmuntrat till att sitta inne och skriva precis. Men nu börjar det likna något. Fattas väl bara annat när det är redovisningsdag imorgon. De senaste veckorna har känt oändligt långa och dötrista och tråkiga... men imorgon är det i alla fall sista officiella skoldagen för den här terminen. Sen är det SOMMAR på riktigt :) Jag räknar med att sitta och komplettera skriftligt de första dagarna i juni men då har jag i alla fall kommit hem och kan mejla in det. Visst är det konstigt att när något är nära så känns det ändå så fruktansvärt långt borta? Några få dagar känns som en halv evighet.
Under torsdag och fredag blir jag till havs innan jag når slutmålet. Fast jag blir nog inte på land alltför länge. Mamma pratade något om att åka till Kökar på en visit över dagen i nästa vecka. Om det blir av så kliver jag på i Sottunga när färjan passerar. Kanske ska jag passa på att ordna med jobbärenden när jag ändå är där eller så kanske det blir ytterligare ett besök innan midsommar. Jag får se lite hur det passar.
Det kanske blir lite stilla här i bloggen ett litet tag nu när det ska faras kors och tvärs, eller så kanske det kommer uppdateringar till havs. Om inte annat så hörs vi när jag har kommit fram.

1 kommentar
piraten

Avis? JA