Seat Ibiza

Jag buzzar Seat Ibiza. Här kommer mitt betyg.

SEAT IBIZA 1,2 TSI ECOMOTIVE

Jag provkörde Seat Ibiza (5-dörrar) idag på bilfirman JL Bilar i Kalmar. Den modell som jag provkörde är en miljöbil. Den går på ren bensin och är skattebefriad under 5 år. Det rekommenderade priset för just denna modell är 138 500 kr. Då ingår gratis service i 3 års tid. Seat Ibiza är utrustad med krock-kuddar och har 5 stjärnor i Euro Ncap.

Den här modellen är utrustad med:
*Dimljus fram med kurvljusfunktion
*Farthållare
*Däcktrycksindikator + Hill hold

Vad tycker jag om Seat Ibiza?
 
Det första jag märkte när jag satte mig i bilen var att det var lätt att ställa in sätet. Båda spakarna satt på högra sidan av stolen och är lätta att komma åt. Sen tyckte jag att den gick väldigt tyst. Det hördes inte så mycket av motorn. Lite dånar det när man kommer ut i trafiken och kör på ojämna vägytor. En liten finess jag upptäckte var ett ljud när jag satt inne i bilen. Jag fick senare veta att det var Chicago-låset som klickade till. Chicago-lås innebär att dörrarna låses automatiskt utifrån när man stänger dörrarn inifrån. De är då bara låsta för den som befinner sig utanför bilen.

Jag har svårt att komma på något negativt med den här bilen. Kanske beror det på att Pärlan jag kör annars har en helt annan standard då det är en 80-talsbil utan varken elhissar eller fjärrlås som standard. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en Seat Ibiza. Färgen var ju härlig och det fanns en hel del körglädje. Jag testade verkligen gatorna i Kalmar haha! Bilen var lagom i storlek för mina behov. Efter provkörningen gick jag runt med en försäljare och tittade på den andra modellerna av Ibizan. Dom hade t.ex. en kombi-modell som hade mycket större lastutrymme.



Jag har registrerat mig som buzzador på www.buzzador.com och föreslår att du också gör det! Som buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster. Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna. När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.

Följ den här länken så det framgår att det är jag som har bjudit in dig (mitt användarnamn som buzzador är jennynylund)

Om du vill veta mer innan du bestämmer dig kan du följa den här länken.

1 kommentar
Johanna

åå jag skulle vilja ha en liten egen bil och köra omkring i :)

ja, katter är verkligen underbara!:) jag har två katter och sara har också två katter, hehe :) skulle inte klara mig utan!