Bryderier och broderier

Så var det dags för en ny vecka igen. Det går fort nu tills det blir sommar. Solljuset har kommit och dagarna känns längre. I helgen var det även dags att ställa om klockan till sommartid. Samtidigt som det är härligt med ljus och värme så blir jag otroligt trött på våren eftersom jag drabbas av vårtröttheten... Jag skulle ju vilja ha lite mer energi så jag skulle kunna motionera, vårstäda hemmet och promenera ner till havet och titta på fåglar. Nåja, kanske det lättar snart :)

Den här helgen fortsatte jag med mitt korsstygnsbroderi som jag snöat in på. Förutom det stora broderiet (som  för övrigt verkar bli ett ett långtidsprojekt) så kände jag för att testa lite mindre broderier. Det här broderiet vet jag inte riktigt vad jag har tänkt använda till. Kanske ramar jag in det och gör en mini-tavla till köket? Jag får se :) Jag tyckte iaf att det var ett kul helgprojekt att öva på bokstäver och små detaljer: en kaffekopp och en fjäril blev det och en ram i olika röda nyanser.

Broderiet är på stramalj ca 15 x 11 cm.



På tal om korsstygnsbroderier så hittade jag den här sidan. Där kan man ladda upp en fil och få bilden som ett korsstygnsmönster. Det är enkelt och helt gratis.

0 kommentarer