Sottungaloppet 2012

Nu är ännu en vecka snart slut. Den här veckan har mest bestått av jobb men även lite annat också.
 
I torsdags sprang jag Sottungaloppet. I år var det så att damerna som går med stavar fick börja samtidigt som barnen springer den kortare sträckan. Såhär i efterhand borde jag startat tillsammans med dom. Jag har haft otroligt dålig kondition i år och inte tränat alls. Jag startade loppet i lugn takt och hamnade tidigt efter klungan. När jag kom förbi andelshandeln och närmade mig Grankulla försvann klungan bakom kurvan och sen var jag ensam under resten av loppet. Insåg när jag kom till Kärråker att jag faktiskt kommer att komma sist. När jag kom till Karlssons var jag helt säker för där kom en cyklist och hejade på mej. Då hade alla andra högst troligen gått i mål redan.
Jag fick en sluttid på 41.36. När medaljerna delades ut åt alla så visade det sig att 3 damer med stavar hade sämre tid än mig, så på pappret ar jag i alla fall inte sist. Till nästa år får jag fundera på om jag ska träna inför loppet eller starta med damerna tror jag.
Trots den dåliga tiden är det en trevlig upplevelse att springa loppet. Det är kul med åskådarna som hejar på alla och att alla deltagare får medalj. Jag tycker också att det är bra att barnen får starta först och att man får se deras lopp först och att det längre loppet går efter. Då får man se det loppet man inte deltar i.
 
Igår handlade jag och städade hemma. Idag ska jag gå till skogen och titta om blåbären blivit mogna. Hoppas bara att regnet skulle sluta så kanske jag kan plocka några bär också. En tant som kallar mig för blåbärsflickan har frågat efter mig ;)
 
I blåbärsskogen
 
 
regn sottungaloppet
0 kommentarer