lördag morgon

Igår kom min systerson till mig med morgonfärjan. Regnet öste ner när jag stod och väntade på färjan. På förmiddagen var vi först inne: W och jag. Jag skulle dricka lite morgonkaffe. W frågade om jag inte skulle ha ett underlägg till koppen, men det hade jag redan. Sen frågade han om jag inte skulle ha "filten". ("Filten" är en virkad kaffekoppsvärmare). Den behövde jag inte sa jag för den använder jag bara till mitt latteglas för att det inte ska bli för varmt att hålla i. Det saknar nämligen ett öra som kopparna har.
Hur som helst så sa W: "Du vill inte ha nånting!" Jo, sa jag. Jag vill ha en snäll pojke. Då säger han: "DU vill ha käääärlek." Var fick han det ifrån? Jag sa åt han att jag vill ju att HAN ska vara en snäll pojke. "Nä du vill inte ha MEJ. Du vill ha en annan som du kan ha kääärlek med och sånt där. Det vill alla." Vilken unge! Haha
 
Sen gick vi ut och tog en promenad fast det droppregnade lite.
 
 
 
På väg hem. Paraplyet som bärs av W skymtar i förgrunden.
 
regn
1 kommentar
piraten

Den där W smart grabb.
Visst vill man ha kärlek. Det e bara så.
// Piraten