Fritid

Det är inte klokt vad trött jag är ikväll. Kanske är det skärgårdsluften som gör det? Idag kom chefen på besök. Det var trevligt. Några frågor hade jag. Det hade också hon. Hon tyckte mitt hår blivit långt och undrade om jag permanentat, men jag sa att det ar skärgårdsluft och lite vatten som gjort det så. Jag kan vara lycklig då tyckte hon. Hon undrade också vad jag gör på fritiden med tillägget: har du någon fritid?
 
Det är faktiskt en mycket väsentlig fråga egentligen. Jag måste medge att jag tycker det kan vara svårt att skilja på arbete och privatliv när jag lever som jag gör. Tanterna vill gärna veta vad jag gör på kvällarna och helgerna. Jag lever själv och träffar inte så mycket människor på min lediga tid. På den lediga tiden brukar jag ibland hjälpa tanterna med det mesta som dom vill: lite extra tillsyn vid behov om anhöriga är bortresta, plocka bär, vattna blommor, städa, skjutsa m.m. Förra sommaren blev jag ganska slut av allt jag gjorde men i år är det faktiskt lite mindre att göra om inget oförutsett inträffar. Vad jag vet nu så blir det en hel del blåbärsplockning men inte så mycket annat om kvällarna. Tur det :)
 
Till helgen ska jag i alla fall få besök av "mina" som de säger här i skärgården. Mina släktingar kommer nämligen, eller några av dom. Pappa vill gå på loppisen som öppnat på Grindas så han kommer hit på lördag. Även syster och högst troligen systersonen kommer på besök samma dag.
 
klippan städning
0 kommentarer