Vårvinter i skärgården 2012

Jag har varit hemma i skärgården en vecka. Det kändes så välbehövligt att komma hem nu för att orka resten av terminen i skolan. Känns lite småtrist och tråkigt allting just nu. jag åkte först upp från småland till pappa i Stockholm där jag övernattade och hann ut till Sottunga på fredags kvällen förra veckan.

På lördagen gick jag i skogen med P och gjorde älginventering. Älginventering går ut på att man i samtliga åländska kommuner räknar älgspår i skogen för att ta reda på hur stor älgstammen är inför kommande jaktsäsong. Vi hittade bara ett älgspår. Mest såg vi harspår, rävspår och några ekorrspår. På söndagen åt jag middag med en av tanterna och hennes familj. Det var så trevligt :) 

Under veckan har jag läst en bok till skolan och så har jag pysslat med mina handarbetsprojekt. På tisdagen hade jag en "familjedag". Mamma, minsta lillasyster J och jag åkte för att träffa min systerson över dagen. Var en bra dag även om vädret var trist till en början. 

Bilden är tagen vårvintern 2010. Jag hade ingen nytagen spårbild.



 

0 kommentarer