Syftet med bloggen

När jag började blogga sommaren 2010 var syftet att skildra livet i skärgården. Det syftet har jag fortfarande men det har inte alltid varit så lätt när jag varit borta och utbildat mig. När jag sen varit tillbaka i skärgården under loven har mycket tid gått åt till att ladda energi så det har varit sporadiskt med inläggen till en början. Nu kommer det att bli annorlunda när jag flyttar hem till ön på heltid och lever där. Jag har försökt hitta inspirationskällor och liknande bloggar men kan till mångt och mycket konstatera att det finns för få skärgårdsbloggar. De som finns är inte uppdaterade eller så skriver de på ett annat sätt, t.ex. ur en sjömans perspektiv eller lite mer glamoröst av typen livet på stranden. Det är i alla fall den uppfattningen jag får. 
 
Jag vill skriva mer om vardagen och hur det är att leva i nutid med de möjligheter och problem som finns. Jag vill skriva mer om enkelheten i att bo året runt med 4 årstider i en småsaklig skärgårdskommun. Ämnen som jag vill ta upp är bland annat:
  • traditioner
  • hantverk
  • utflykter
  • historier
  • aktuellt
  • självhushållning
  • hälsa
syfte
0 kommentarer