Ljuslyktan

Igår testade jag nya dammsugaren och tanken slog mig att jag börjar bli lite modern. Nu har jag både kaffebryggare och dammsugare. Det var inte längesen jag sopade golven och kokade kaffe. (Kaffepannan skymtar i bilden nedan). Men tjock-tv:n får hänga med ett bra tag till. 
 
Idag har jag skrivit lite på examensarbetet i vanlig ordning. Jag hoppas på att vara mer effektiv imorgon. Det känns otroligt segt nu på slutet. Det finns andra saker jag hellre vill göra, men men.. Jag var ut med komposten ikväll men hittade den nästan inte bakom den enorma snöhögen bakom bilen. Jag ramlade några gånger innan jag till slut kom fram. Det är ju inte så lätt att se något i mörkret trots ficklampa och utelampan på huset. 
 
Jag städade också idag och bytte ut några saker i köket mot de nya jag fått. Löparen fick jag av mormor och morfar och ljuslyftan fick jag av pappa och E. Lite annorlunda design tycker jag. Det ser lite ut som en papperspåse i formen fast den är gjord av plåt och det är så fint sken när ljuset är tänt. 
 
hemma kaffepanna ljuslykta snö vinter
0 kommentarer