Examensarbete del 5

Idag var det dags för provopposition. 
 
I min handledningsgrupp fick vi idag testa på att vara opponenter och respondenter dvs. att bedöma varandras uppsatser i det skick de är nu för att få lite handledning inför slutopponeringen i januari. Det var bra att få den möjligheten. Jag har känt att vissa saker i uppsatsen har varit felaktiga på något sätt men inte vetat hur. Nu känns det lite lättare när jag vet, men samtidigt *phew*.. Jag behöver skriva typ 10 sidor till i bakgrundskapitlet och helst innan måndag eftersom jag ska hinna bearbeta resten av uppsatsen och färdigställa diskussionskapitlet till den sjunde januari. Jag gick till biblioteket idag efter oppositionen för att leta mer böcker. Jag hittade några som jag tror jag kan använda mig av och sen får jag hitta resten av referenslitteraturen på nätet dvs. avhandlingar, e-böcker osv. 
 
Här på eftermiddagen har jag också hunnit packa ihop alla saker i lägenheten. Det var betydligt färre saker än vad jag trodde eller de tog snarare mindre plats än jag räknat med. Det kan också bero på att jag gjort mig av med massor. Imorgon blir det att ge sig ut i julstressen med alla andra som ska hem till jul. Det blir ett par dagar till havs eftersom jag vill hinna till Sottunga tur och retur innan jag firar julafton med familjen. Ojoj.. Tur att jag har julklapparna klara i alla fall, men jag har inte hunnit slå in dom än. Det ska jag väl inte vara så svårt.
 
Jag kommer kanske inte att hinna kika in här innan jul och vill därför skicka en julhälsning till alla där ute. Den här bilden togs i samband med min praktik som jag gjorde på slutet av höstterminen 2010. (Texten har jag satt dit i efterhand) Jag hade som en del av mitt projekt i förskoleklassen att barnen skulle få skapa en tomtesaga. Tomtarna pysslade de själva och handlingen fick  dom också komma på själva med handledning av mig.
 
 
2013 provoppostion examensarbete flytten jul oskarshamn
0 kommentarer