Tankar som snurrar

Så var det fredag igen. 3 veckor har jag gått i skolan. Känns alltid så blandat att gå i skolan. Att utbilda sig är givande och att få komma tillbaka till småland och livet här men samtidigt är det alltid svårt att vara borta hemifrån och det blir liksom inte enklare med tiden. Igår ringde jag till mamma som fyllde år. Känns inte rättvist att jag missar såna saker jämt men det är som det är...
Å andra sidan börjar utbildningen närma sig ett slut eftersom det bara är 1,5 år kvar och snart måste jag börja tänka på livet efter skolan. Vad ska jag göra sen egentligen? Jobba kanske men livet består ju inte enbart av ett jobb. Allt det andra jag tänkt då som t.ex. alla mina visioner som jag har? Handarbetstekniker jag vill lära mig, projekt jag vill genomföra och så vidare..

Just nu håller jag på att avsluta olika påbörjade handarbetsprojekt. Klänningen har jag kommit en bit på nu. Jag är snart klar med framstycket :D Jag har som mål att bli klar med den inom september. Sen ska jag göra klart sockorna innan oktober är slut har jag tänkt. Sen har jag en rad kortare projekt som jag ska ta itu med.

0 kommentarer