Sticksäsongen är här

Första skolveckan på höstterminen är snart avklarad. NU känns det att hösten är här. Lite vemodigt att sommaren är slut efter allt jag upplevt hemma i skärgården med släkt och vänner. Fast jag vet ju att skärgården och människorna finns kvar där ett tag till ;)

Med hösten kommer inte bara skola utan mitt handarbetande får liksom en annan form. Jag stickar mer istället för att virka och det blir mer varma plagg och annat som utstrålar att höst och vinter är i antågande.

Jag har sen tidigare ett par mönsterstickade tumvantar i rött och så håller jag på med en klänning som ska bli klar i höst.
Till klänningen och vantarna har jag stickat en matchande halsduk nu i veckan. Garnet är ett ullgarn som jag köpt i 4-pack på Lidl. Färgen är nästan samma som underdelen av klänningen. Jag har inte fäst alla trådar ännu, men jag blev nöjd med de långa fransarna :)

0 kommentarer