Handarbetsprojekt

Jag har en mängd handarbetsprojekt på gång nu. Det är kul :D

1. Mönsterstickade sockor åt en vän.

2. Garnhärvorna har jag flera planer för. Jag behöver köpa grövre stickor om jag ska kunna sticka med det. Funkade bra att virka med grov virknål, men att sticka med klena stickor gick inte så bra. Kan tänka mig att det kan bli: vantar och sockor till Hjälpstickan, en väska till laptopen, stolsdynor till köksstolarna m.m.

3. Jag ska köpa stoppvadd och rött och svart bomullsgarn så jag kan göra Hjärtekatter. Mitt mål är att göra 5 hjärtekatter av mitt restgarn i bomull.

4. En kompis har fått barn och en annan ska få barn i år. Jag ska göra varsin babykofta åt dom.

5. Till ett projekt som heter Sticka för livet ska jag göra minst en halsduk.

6. Jag håller på att sticka 2 par benvärmare åt en väns barnbarn. Jag är snart klar med det första paret.

0 kommentarer