Pärlhalsband av garn

Idag var det meningen att jag skulle gå till skolan. Jag såg verkligen fram emot det eftersom det har varit nästan en vecka av självstudier nu, men igår kväll visade termometern att jag hade 39 graders feber :(. Så idag är jag bara hemma. Vädret ser ut att vara fint därute men jag orkar inte gå ut. Jag orkar inte ta itu med något skolarbete heller idag. Efter fikastunden på stan igår snurrade det bara i huvudet när jag kom hem så nu vågar jag inte göra nåt ansträngande ifall det skulle börja snurra igen.

Det finns ju ändå inneaktiviteter jag orkar syssla med. Jag fick tipset av Camilla att göra "pärlhalsband" av mina restgarn. Idag har jag gått igenom alla garner och virat bollar av dom. När jag gjorde halsbandet började jag tänka på färg och form. Man vill ju att färgerna ska passa ihop och att garnbollarna ska vara lika stora. Två garnbollar var alldeles för stora för att få vara med här så de fick bli liggande i en låda. Där kan de ligga för nu är det helt plötsligt mer utrymme i lådan när halsbandet kom upp på väggen :D

0 kommentarer