Sottungaloppet m.m.

Dagarna bara rusar iväg. Imorgon är det redan fredag igen. I måndags gick jag i skogen på eftermiddagen och plockade bär åt en tant.
 
På tisdagen hade vi pensionärskaffe vid kl 13 vid ett stockbord utanför kommunkansliet. Lite knytkalas för alla som deltog tog med sig något. Det blev lyckat! Vädret var fint och pensionärerna var jättenöjda. Vi blev ca 12 personer. På eftermiddagen gick jag sen i skogen och plockade blåbär åt en annan tant. Jag fick också lite besök av vikarierande hälsovårdaren som ville köpa en till väska. Vi tittade lite på vilka färger man kunde ha på blommorna :)

Igår levererade jag blåbär till tanten som jag plockat åt. Jag blev kvar där en stund efter jobbet på kaffe. Hon visade mig en virkad väska som hon gjort med mormorsrutor. Den var lite söt. Kanske blir något jag får testa en annan gång ;) När jag satt o drack kaffe med henne, hennes man o sonen konstaterade jag att livet har förändrats när jag pratade omnär jag var ung och kom sen på att jag fortfarande är det! Känns som livet i stan var väldigt längesedan ;)
Igår kväll var det också Sottungaloppet. Jag deltog för första gången och fick en sluttid på 39.08. Loppet var uppdelat i två distanser. Barnen sprang en kortare distans som var ca 1,2 km. Den började vid skolan och gick runt vägskälet förbi butiken mot gamla skolan över Utgårds mot midsommarstången och tillbaka längs Norrby-vägen mot skolan. Den längre distansen var ca 4,2 km lång. Den började vid skolan och gick förbi vägskälet och butiken mot Norrgårds sen vek banan av mot Kärråker förbi åkrar genom skogen och på en grusväg en bit innan man kom ut vid Karlssons-skylten innan banan slutade med Norrby-vägen tillbaka mot skolan. Det kortare loppet startade först och så fick vi som skulle springa sen heja på barnen som sprang sitt lopp. Sen när alla barn kommit i mål började det längre loppet. Efteråt var det prisutdelning och alla som deltagit fick medalj. Priser gick till alla barn och de tre bästa i herr och dam-klassen.

Idag har jag sålt väska jag skrev om tidigare. Jag ska gå till skogen och plocka bär i eftermiddag sen har jag mitt kvällsjobb med städningen och matning av katten.

0 kommentarer