Tankar om livet

Sakta men säkert närmar sig min födelsedag. Nu när jag snart fyller 27 och närmar mig 30 så har jag haft mycket tankar kring vad jag vill göra med mitt liv. I nyårshelgen var jag och hälsade på hos en barndomsvän och hennes sambo. Vi diskuterade lite vad man har för tankar om livet. Jag känner att jag inte vill planera för långt in i framtiden eftersom det är så svårt att veta vilka vägar livet tar. Speciellt eftersom jag vet av erfarenhet att livet sällan blir som man tänkt sig. Det jag ändå har tänkt om livet är att jag ska gå klart min utbildning och få min examen. Sen ska jag börja jobba som förskollärare. Barndomsvännen och hennes sambo har planerat ett bröllop längre fram i tiden som jag har tänkt att jag ska närvara vid.

För övrigt så vill jag som många andra träffa den stora kärleken och bilda familj men samtidigt så ser jag inte det som ett misslyckande om det inte blir så. Jag kan leva med ensamheten också för jag har så många andra glädjeämnen i livet. Jag fyller mina dagar med mina intressen, hobbies, familj och vänner. Jag har också en önskan om att kunna bo kvar i skärgården. Jag trivs verkligen med småskaligheten, havet nära och helst skulle jag ha en egen båt och kanske i framtiden bo på en bilfri ö.


0 kommentarer