En skoldag i Kalmar med praktisk estetik

Idag blev det en dag i Kalmar. Under utbildningen sker det oftast föreläsningar via telebild på ett högskolecentrum, men vissa obligatoriska tillfällen måste alla distansgrupper i Kalmar län ta sig till Institutionen i Kalmar. Idag var det praktisk estetik som gällde. Under förmiddagen var grupperna ute i Kalmarsundsparken och byggde upp myter kring platser i parken. Min grupp valde en japansk liten trädgård kallad Lustgården. I Myterna skulle de fyra elementen ingå och karaktärerna skulle vara en familj. Efter det gick vi in och fikade. Det var ett riktigt höstrusk till väder ute. Jag hade bakat Amerikanska chokladrutor dagen före som jag hade med mej. Dessa var omtyckta :) Efter fikat var det dags för dramaövningar i dramahuset. Handlade mycket om att jobba med sinnen, uttryck och inlevelse. Jag kände att det var nåt jag kan använda mej av. Under min VFU sa handledarna att jag måste jobba på min berättarröst. Idag fick jag verkligen verktygen för det. Efter lunchen fick grupperna visa skapelserna kring myterna som vi jobbat med tidigare på våra distansorter och tagit med oss. Det var intressant att se vad de andra hade att delge oss. Skoldagen avslutades med att vi fick se hur man redovisa våra projekt genom animering och filmning. Vi fick veta hur man redigera och skapa i datorn.

0 kommentarer