En tröja klar och ett trevligt studiebesök

Igår var jag och en klasskompis på ett studiebesök till en bondgård. Det var väldigt intressant! Vi var till en mjölkbonde som bor en bit utanför Oskarshamn. Vi fick stiga upp tidigt för att vara med vid mjölkningen på morgonen klockan fem. Under dagen fick vi delta aktivt med att utfodra korna, mjölka dom, mocka och städa i ladugården. Vi fick också köra en traktor och hämta ensilage. Bonden hade varit till Åland på studieresa. Det var kul att höra hans bild av det och när vi satt inne i boningshuset och åt frukost visade han bilder på datorn från den resan. Jag kände igen mycket och tyckte det var kul att få prata med någon här i småland som känner till min tillvaro där hemma.

Nu har jag fäst de sista trådarna på tröjan som jag började med i somras. Tänkte att jag skulle skicka den på posten eftersom jag kommer att stanna kvar i Oskarshamn ända till jullovet nu.

Såhär ser det färdiga resultatet ut.

 

0 kommentarer