Så kom jag till Sottunga

Det är flera som frågat hur det kom sig att jag flyttade till Sottunga. Jag har själv funderat över varför jag kom hit och har blivit här. Min första tid här skrev jag mycket dagbok. Hade ett tag planer på att skriva en bok om vad tiden här har betytt för mig men nu blir det en blogg istället. Ikväll hittade jag dagboken med många svar. Det hela började under år 2008. Jag var utbildad barnskötare och hade inhoppsvikariat på flera olika daghem på fasta Åland. Jag bodde i Mariehamn med sambo sen en tid och sökte fast jobb. Jag sökte alla jobb på daghem som jag såg fanns lediga, för så hade jag lärt mig att man skulle göra. Så på hösten 2008 såg jag ansökan till ett jobb som ledare för lekskolan på Sottunga. Jag tyckte att det lät bra och skickade in en ansökan. Jag hade inte räknat med att få jobbet men det fick jag. Jag valde att bo på Sottunga under veckorna då jobbade och åkte hem varje helg under höstterminen. Med tiden började jag trivas mer och mer på Sottunga och till slut saknade jag inte alls sambon i Mariehamn och under vårterminen 2009 tog förhållandet slut och jag flyttade till Sottunga helt och hållet.

0 kommentarer