En dag i skogen

Det blev sent igår kväll trots att jag var helt nykter på dansen. Men det var så trevligt att prata med alla och så dansade jag och busade med barnen. När jag kom hem vid 2-tiden hade jag med mina 7 sorters blommor som jag plockat och lade under kudden. Jag hade hoppats drömma om vem jag ska gifta mig med men så blev det inte utan istället drömde jag en mardröm. Tog en stund att lugna sig när jag vaknade men det gick över efter ett tag. Jag åt lite frukost och sen tog jag en promenad i skogen för att inspektera om det kommer bli några blåbär i år. Förra året plockade jag ju massvis med blåbär. Då plockade jag först frys full. När jag sen pratade med tanterna här på Sottunga var det flera som ville ha blåbär men som inte kunde ta sig ut i skogen så då  plockade jag åt dom också. I år är det redan en som frågat om jag plockar i år igen och det gör jag såklart. Idag när jag gick i skogen såg jag en hel del blåbärskart och att lingonrisen hade fått blommor. När jag kom ut ur skogen och ner till havet låg jag där på klippan en stund och tittade på den klarblå himlen. Fint väder idag igen! I övrigt har jag inte gjort så mycket mer idag. Vilat en stund och varit hemma bara. Jag funderade på att åka och simma men det blir imorgon istället. Nu väntar middagen och sen kanske jag tar med kaffet ut på trappan.

0 kommentarer