Sommarlov

Nu har det snart gått en vecka sen jag kom tillbaka till Sottunga för ett sommaruppehåll från studierna i Oskarshamn. Det är skönt att vara här och jag känner mig lyckligt lottad som får stanna här ända till augusti när skolan börjar igen. Det är så vackert och grönskande överallt nu och människorna är lika trevliga som de alltid har varit. Igår besökte jag kommunkansliet för att prata om vad jag ska jobba med i sommar. Vi åkte och tittade på mina arbetsuppgifter, jag och kommundirektören. Sen när jag kom hem ville grannbarnen leka med mig. Vi lekte i trädgården. Det är härligt att kunna springa barfota i gräset. Idag hade jag tänkt börja jobba men vädret såg lite trist ut så jag valde att storstäda hemma istället och börja jobba på måndag morgon istället. Imorgon ska jag ta morgonfärjan över till fasta Åland och övernatta en natt hos min mamma för på söndag ska en av mina systrar bli konfirmerad.

0 kommentarer