Jag har haft gäster

I tisdags var jag till staden i vanlig ordning. Jag mötte upp min syster och hennes son. Vi lånade några DVD-filmer på biblioteket och sen var jag och klippte håret. Sen följde dom med hem till mej och har stannat här ett par dagar.
På onsdagen var vi till sommarmarknaden här på Sottunga. Vi fikade lite och sen klappade vi några hundar, tittade på en traktor och sen tittade vi på auktionen. Jag bjöd på några saker som jag vann. Det blev 2 stycken plastmattor. En lång matta som passade perfekt i köket och en liten matta som passar bra i sovrummet. Jag köpte också en resväska och en stor koffert full med spännande gamla saker. Och inte har jag lagt ut mycket pengar heller utan bara gjort fynd. På kvällen var vi till Fulvik och simmade. Jätteskönt i vattnet och så fin kväll. Fikade lite där också.
Igår var vi till butiken en sväng. Sen när vi kom hem började det ösregna. Aldrig har jag längtat så efter ett ordentligt ösregn. Kändes att det behövde komma nu. Jag vill ju att det ska bli blåbär och svamp i skogen. Dessutom så är det inte bra för växtligheten när det blir för torrt. Har varit varmt länge nu. På kvällen var vi till biblioteket och jag lånade lite böcker och tidningar. Jag hittade lite intressanta böcker. Jag tycker att det är kul att läsa om hur det var förr i skärgården, arkitektur och kultur. Hittade också lite läsning om inredning, pyssel och handarbete. 
Idag har jag vinkat av min syster och hennes son vid m/s Gudingen i hamnen. Jag ska jobba lite idag och sen koppla av lite bara och njuta av tystnaden. Det är trevligt att få besök men samtidigt skönt med lite lugn och ro igen.

0 kommentarer