Där jag får vara ensam med mina tankar

En vecka är nästan till ända igen. Vart tar tiden vägen kan man undra? Jag blev i alla fall klar med målningen av vattenreningsverket igår, men har fått lite nya uppgifter som jag ska börja med på måndag. Idag var jag till andelshandeln och handlade lite. Kassaapparaten har gått sönder i handeln så butiksbiträdena måste skriva upp allt för hand och räkna på miniräknare och kan inte ge kvitton. Stackare! Hoppas det löser sig för dom. Tur att det ändå är en liten butik och kunderna är medvetna om hur det funkar. När jag kom hem packade jag ryggsäcken och tog på mig gummistövlarna och gick på en skogsstig i en skog nära mitt hem som jag ofta brukar gå till. Mitt helg - och kvällsnöje är nämligen promenader i skogen. På sensommaren brukar jag plocka blåbär. Det ser ut att bli en hel del bär i år också. I skogen är det lugnt och jag får vara ensam med mina tankar. Det behöver jag. På sommaren tycker jag att det är det skönt att gå hela vägen ut genom skogen ner till berghällen vid havet. Idag hade jag tagit med mig filt, lite gott att äta och dricka och läsning. Jag låg någon timme där på berget och tittade på färjor och segelbåtar som passerade.

0 kommentarer